Σάββατο 19 Μαρτίου 2022

Άνθρακας τα επιδοτούμενα μέτρα μέσω της ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμου κίνησης

Μέσω της  έκδοσης ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμων, κατά το πρότυπο του freedom pass, μπορεί να γίνεται η αγορά του καυσίμου σας που χρησιμοποιείται για την κίνηση των οχημάτων σας.  


Η χρήση της ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμου θα γίνεται στα πρατήρια βενζίνης.
Όσοι δεν διαθέτουν smartphone, το ποσό θα κατατίθεται στον τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.

Η διάρκεια της επιδοτούμενης αγοράς καυσίμων, μέσω της ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμου, θα έχει ισχύ για τις μήνες και αφορά φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως και 30.000 ευρώ.

Για να δοθεί η επιδοματική ενίσχυση θα πρέπει το φυσικό πρόσωπο να δηλώσει στην πλατφόρμα gov.gr  το όχημα για το οποίο λαμβάνει την επιδοματική ενίσχυση.

Στο όχημα αυτό, το φυσικό πρόσωπο θα πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης, ενώ το όχημα μπορεί να δηλωθεί από έναν και μόνο ιδιοκτήτη ή συνιδιοκτήτη, ενώ ο καθένας μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα.

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι, ότι ο επιδοτούμενος ιδιοκτήτης του οχήματος, θα πρέπει να έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας  και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του οχήματος να βρίσκεται σε ισχύ !!!

Η επιδότηση αφορά ύψος καυσίμου μέχρι 60 λίτρα/μήνα και είναι ίση με 22 λεπτά/λίτρο, για όσους κατοικούν στην ηπειρωτική περιοχή. Δηλαδή 13,20 ευρώ/μήνα, με το συνολικό επιδοτούμενο ποσόν καυσίμου για τους τρεις μήνες, να ανέρχεται στα 39,60 ευρώ.

Για πολίτες που δηλώνουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση ανέρχεται στα 28 λεπτά/λίτρο –  16,80 ευρώ/μήνα και για τους τρεις μήνες να ανέρχεται στα 50,40 ευρώ.

Ειδικότερα, για όσους έχουν ετήσιο εισόδημα ίσο και κάτω των 30.000 ευρώ !

1. Πολίτες που κατοικούν μόνιμα στην ηπειρωτική περιοχή, η βενζίνη με ενδεικτική τιμή 2,25 ευρώ/λίτρο , θα πληρώνουν 2,03 ευρώ/λίτρο για κατανάλωση 60 λίτρων/μήνα και για τρεις μήνες.

2. Πολίτες που κατοικούν μόνιμα σε νησιωτική περιοχή με ενδεικτική τιμή 2,40 ευρώ/λίτρο, θα πληρώνουν 2,12 ευρώ/λίτρο για κατανάλωση 60 λίτρων/μήνα και για τρεις μήνες.

3. Η ίδια επιδότηση ισχύει και για τα οχήματα που χρησιμοποιούν πετρέλαιο κίνησης, επάνω στην αρχική τιμή ανά λίτρο – για κατανάλωση 60 λίτρων/μήνα και για τρεις μήνες.

Επιδότηση ειδικού σκοπού για τα Ταξί

Δίνεται αποζημίωση ειδικού σκοπού στους κατόχους των  ταξί με ΚΑΔ 49.32 και 52.21.29.01, ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλύψουν το αυξημένο κόστος καυσίμου για τους μήνες του τρέχοντος μηνός και Απριλίου.

Επιδότηση εσωτερικής καύσης πετρελαίου

Η επιδότηση αφορά τον μήνα Απρίλιο και ανέρχεται στο ποσόν των 12 λεπτών/λίτρο στην πηγή, με το όφελος στην τελική τιμή, συνυπολογισμένου του Φ.Π.Α. να ανέρχεται στα 14,88 λεπτά/λίτρο.

Με ενδεικτική τιμή του πετρελαίου εσωτερική καύσης 2,00 ευρώ/λίτρο, να ανέρχεται στα 1,772 ευρώ/λίτρο.  


Συμπερασματικά τ
ο λιγότερο που θα μπορούσε να πει κάποιος είναι, ότι 
τα συγκεκριμένα μέτρα είναι απαράδεκτα και σε καμιά περίπτωση δεν θα μπορούσαν να θεωρηθούν μέτρα ανακούφισης και αναχαίτισης της ακρίβειας, ούτε έχουν κοινωνικό πρόσημο !!!

Κι αυτό γιατί ?
Είναι φαινόμενο της αισχροκέρδειας από πλευράς της αγοράς ή απουσία ελέγχου από την Κυβέρνηση, αδιαφορία ή αδυναμία της να λάβει τα απαιτούμενα μέτρα ?!

α) Η ακρίβεια των προϊόντων επιδεινώνεται από την αύξηση των κομίστρων μεταφορά τους. Πράγμα που δεν επιτρέπουν την μείωση ή έστω την συγκράτηση των τιμών σε αγαθά πρώτης ανάγκης, για πολίτες που δεν έχουν καν μεταφορικό μέσον !!!  
Επίσης, ενώ διαπιστώνεται η ραγδαία αύξηση του καυσίμου εντός 10ημέρου, να αγγίζει τα 140 δολάρια, πυροδοτώντας αλυσιδωτές αυξήσεις των τιμών σε όλα τα προϊόντα και μετά να ακολουθεί πτώση στα -100 δολάρια, με τις τιμές των καυσίμων δυστυχώς να παραμένουν στα ύψη..

β) Πέραν του ειδικού φόρου, που επιβαρύνεται η τιμή του καυσίμου, πληρώνουμε επιπλέον Φ.Π.Α. 24%, επί του ειδικού φόρου – δηλαδή φόρο στον φόρο !!!

Όταν η τελική τιμή καυσίμου που φτάνει στον καταναλωτή διαμορφώνεται ακολούθως :

Ο Ειδικός Φόρος ανά 1000 λίτρα ανέρχεται 700 ευρώ και μετά επιβαρύνεται με Φ.Π.Α. 24%, διαμορφώνοντας την τελική τιμή (+-) 2,10 ευρώ.

Το 43,6% αυτής της τιμής, δηλαδή τα 0,90 λεπτά περίπου αφορούν την τιμή του διυλιστηρίου, που επηρεάζεται κυρίως από τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου και
το 54,6% της τιμής, δηλαδή το 1,120 ευρώ αφορά φόρους και δασμούς, αφήνοντας
το περιθώριο του μεικτού κέρδους, να διαμορφώνεται στο 1,8%, δηλαδή (+ -) 0,040%

Ο καταναλωτής όμως καλείται να πληρώσει Φ.Π.Α. στο άθροισμα της τιμής, με αποτέλεσμα πρακτικά, όσο μεγαλύτερο είναι το νούμερο, τόσο περισσότερο να ανεβαίνει η τιμή στην αντλία.

Άρα μόνο η μείωση του ειδικού φόρου στα καύσιμα θα ήταν αποτελεσματική για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και σε κάθε περίπτωση – ο ειδικός φόρος καυσίμου δεν θα έπρεπε να επιβαρύνεται καθόλου με Φ.Π.Α.

γ) Στα μέτρα αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται η κοινότητα των πολυτέχνων
Μια κατηγορία οικογενειών που βάλετε από την ακρίβεια πολλαπλά, έχοντας υποστεί περικοπές ή κατάργηση πολλών προνομίων, από τα πρώτα χρόνια των μνημονίων. Ενώ μιλάμε για υπογεννητικότητα στην χώρα μας, η κυβερνητική πολιτική, μάλλον τιμαριωτική είναι, παρά ενθαρρυντική για πολύτεκνες οικογένειες, αφού κάθε τέκνο αποτελεί τεκμήριο.. και δεδομένων των οικονομικών συνθηκών, αυξάνεται η φορολόγηση του οικογενειακού εισοδήματος, έναντι του πραγματικού,  αντί φοροελαφρύνσεων  !!!  
 
Γράφει ο Αντώνης Λουκόπουλος

Δημοφιλή Άρθρα